Cel projektu:
Głównym celem projektu „Letnia Szkoła Medycyny Prewencyjnej” jest podniesienie jakości kształcenia na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, stanowiącym ważny element systemu szkolnictwa wyższego i nauki przez stworzenie i realizację Intensywnego Międzynarodowego Programu Kształcenia- Letniej Szkoły Medycyny Prewencyjnej. Realizacja IMPK-LSzMP będzie także przyczyniać się do zwiększenia umiędzynarodowienia kształcenia, co jest elementem Strategii Rozwoju WUM.
Cele szczegółowe Projektu:
- rozpowszechnienie oferty kształcenia WUM w zakresie medycyny prewencyjnej wśród zagranicznych studentów/-ek instytucji systemu szkolnictwa wyższego i nauki,
- wzrost udziału zagranicznych studentów/-ek w programach kształcenia w zakresie medycyny prewencyjnej w WUM
- rozszerzenie oferty intensywnych międzynarodowych programów kształcenia poprzez realizację IMPK LSzMP w formule hybrydowej.
Opis projektu:
W ramach projektu przewidziano pięć głównych zadań. Pierwszym z nich jest stworzenie programu IMPK oraz uruchomienie platformy e-learningowej z materiałami dydaktycznymi, umożliwiającej realizację zajęć w formule hybrydowej. Kolejnym zadaniem jest opracowanie zasad przyznawania mikropoświadczeń oraz przeprowadzenie pilotażu tego procesu. Następnie planowana jest rekrutacja uczestników – minimum 100 studentów kierunków medycznych z Polski i zagranicy. Czwartym zadaniem jest realizacja zajęć Letniej Szkoły w postaci wykładów, seminariów i ćwiczeń. Ostatnim etapem będzie weryfikacja efektów uczenia się oraz przyznanie mikropoświadczeń uczestnikom, którzy osiągną wymagany poziom kompetencji.
Grupy docelowe:
Grupa docelową stanowić będzie minimum 100 studentów, którzy będą realizować trzy moduły szkoleniowe, tj.: studenci uczelni medycznych (głównie z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej, włączając uczelnie ukraińskie), reprezentujący różne kierunki studiów przygotowujące do wykonywania różnych zawodów medycznych (m.in. studenci medycyny, stomatologii, pielęgniarstwa, położnictwa, ratownictwa medycznego, farmacji, analityki medycznej, zdrowia publicznego).
* Projekt adresowany jest do studentów kierunków medycznych (po ukończeniu I roku studiów).
* Projekt skierowany jest głównie do studentów uczelni europejskich, ale uniwersalność tematyczna nie wyklucza uczestników z innych obszarów geograficznych.
Rezultaty projektu:
Umiędzynarodowienie nauczania jest jednym z celów strategicznych i operacyjnych Strategii Rozwoju WUM. Realizacja Programu IMKP-LSzMP zwiększy rozpoznawalność WUM w wymiarze międzynarodowym, w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W efekcie można oczekiwać:
- zwiększenia za granicą odbywaniem studiów medycznych w WUM;
- zwiększenia zainteresowania zagranicznych uczelni prowadzących nauczanie na kierunkach medycznych wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia nauczycieli akademickich WUM w tworzeniu i realizacji IMPK;
- zwiększenia zainteresowania nauczycieli akademickich z innych krajów odbywaniem staży i pracą w WUM, co umożliwi im zdobycie nowej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Efekty realizacji projektu dla Uczestników obejmują 3 aspekty:
- aktualizacja wiedzy na temat działań profilaktycznych/prewencyjnych mających znaczenie w ograniczaniu zasięgu przewlekłych chorób zakaźnych i niezakaźnych;
- wykreowanie/doskonalenie umiejętności stworzenia planu działań profilaktycznych dla indywidualnych pacjentów oraz dla społeczności lokalnych (programy zdrowotne/programy polityki zdrowotnej);
- nabycie kompetencji w zakresie komunikacji z pacjentem w zakresie działań profilaktycznych, nabycie kompetencji w zakresie współpracy w zespole interdyscyplinarnym sprawującym opiekę profilaktyczną nad pacjentem.
Finansowanie:
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 628 500,00 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 628 500,00 zł
Projekt realizowany w ramach Programu SPINAKER – Intensywne międzynarodowe programy kształcenia – nabór 2024
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie