KOSZTY PUBLIKACJI

Źródła finansowania opłat publikacyjnych

W każdym przypadku, bez względu na źródło finansowania opłaty publikacyjnej przed uruchomieniem procedury realizacji opłaty (złożenie wniosku w WORKFLO)  należy zarejestrować publikację w bazie WUM.PUBLIKACJE. Procedura realizacji płatności z funduszy publikacyjnych opisana jest poniżej.


Programy publikowania otwartego


WUM uczestniczy w programach publikowania otwartego, dzięki którym pracownicy uczelni mogą korzystać z dofinansowania opłat publikacyjnych (tzw. APC – Article Publishing Charge) za artykuły publikowane w modelu Open Access.  Informacja nt. ww. programu znajduje się na www Biblioteki Uczelnianej WUM (tutaj). W sprawie ww. dofinansowania prosimy o kontakt z Biblioteką Uczelnianą WUM tel. 22 116 60 17, e-mail: oin@wum.edu.pl.


Wydziałowy Fundusz Publikacyjny 2024


Uprawnienia do uzyskania dofinansowania posiadają wyłącznie pracownicy, doktoranci oraz studenci Wydziału Farmaceutycznego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu Zasady wydatkowania funduszy centralnych będą podlegać weryfikacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt oraz ich termin zależeć będzie od tempa wykorzystania środków. 

Ogólne kryteria i zasady przyznawania dofinansowania.

  • dofinansowanie może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów wydawnictwa lub kosztów opracowania językowego (proofreading) prac w czasopismach wykazywanych w pierwszym kwartylu (Q1) rankingu dziedzinowego czasopism wg. bazy Web of Science. W przypadku gdy dane czasopismo wykazywane jest w więcej niż jednym rankingu dziedzinowym za właściwy uznaje się najbardziej korzystną pozycję. Instrukcja identyfikacji qwartyli. Narzędzie opracowane przez Bibliotekę Uczelnianą WUM do identyfikacji kwartyli http://han3.wum.edu.pl/han/atena/
  • pracownicy etatowi WUM bez stopnia naukowego dr, bez względu na stanowisko, a także studenci studiów doktoranckich, doktoranci szkół doktorskich WUM oraz studenci mogą uzyskać dofinansowanie 100% kosztów jednej publikacji. W przypadku ubiegania się o dofinansowanie 100% kosztów, konieczne jest podanie udziału % wszystkich współautorów w pracy ze wskazaniem czynności realizowanych przez poszczególne osoby.
  • pracownicy WUM zaliczeni do liczby N w WUM mogą uzyskać dofinansowanie jednej lub większej liczby publikacji. Maksymalna kwota dofinansowania jednej pracy (łącznie koszy publikacyjne i proofreading) wynosi 5 000 PLN.
  • nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym.

W każdym przypadku:

  • publikacje, które stanowią rezultaty projektów i mogą być sfinansowania ze środków realizowanych projektów winny być finansowane ze środków uzyskiwanych w ramach projektów;
  • publikacje będące efektem badań wieloośrodkowych mogą uzyskać dofinansowanie częściowe, odpowiadające wkładowi autorów reprezentujących WUM.

Procedura składania wniosków:

  • wniosek należy skierować do Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii.
  • wniosek należy złożyć drogą mailową na adres prorektor.ds.nauki@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać kod jednostki, nazwisko wnioskodawcy oraz tytuł pracy.
  • wniosek należy opracować z wykorzystaniem dostępnego pod tym linkiem FORMULARZA WNIOSKU - Fundusz Wydzialowy.
  • do wniosku należy załączyć całość przesłanej do wydawnictwa publikacji ( w pliku pdf)
  • wnioski opiniowane są przez Przewodniczących Rad Dyscyplin Naukowych (nie dotyczy Centralnego Funduszu Publikacyjnego)
  • ewentualne pytania należy kierować do Działu Nauki aen@wum.edu.pl

Centralny Fundusz Publikacyjny 2024 (od czerwca 2024)


Uprawnienia do uzyskania dofinansowania posiadają pracownicy, doktoranci oraz studenci WUM. Zasady wydatkowania funduszu będą podlegać weryfikacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt oraz ich termin zależeć będzie od tempa wykorzystania środków. 

Ogólne kryteria i zasady przyznawania dofinansowania.

  • dofinansowanie może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów wydania prac w czasopismach wykazywanych rankingach dziedzinowych Web of Science:
    • prace autorstwa pracowników WUM w czasopismach z pierwszego kwartyla Q1;
    • publikacja (jedna) autorstwa doktorantów Q1 i studentów Q2, Q1 będących pierwszymi autorami prac w czasopismach;
    • w przypadku gdy dane czasopismo wykazywane jest w więcej niż jednym rankingu dziedzinowym za właściwy uznaje się najbardziej korzystną pozycję.
    • Instrukcja identyfikacji qwartyli. Narzędzie opracowane przez Bibliotekę Uczelnianą WUM do identyfikacji kwartyli http://han3.wum.edu.pl/han/atena/
  • dofinansowanie może osiągnąć 100 %;
  • prace przyjęte do druku w 2024 (od 1 maja 2024)
  • nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym do wyczerpania środków.

W każdym przypadku:

  • publikacje, które stanowią rezultaty projektów i mogą być sfinansowania ze środków realizowanych projektów winny być finansowane ze środków uzyskiwanych w ramach projektów;
  • publikacje będące efektem badań wieloośrodkowych mogą uzyskać dofinansowanie częściowe, odpowiadające wkładowi autorów reprezentujących WUM.

Procedura składania wniosków:

  • wniosek należy skierować do Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii.
  • wniosek należy złożyć drogą mailową na adres prorektor.ds.nauki@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać kod jednostki, nazwisko wnioskodawcy oraz tytuł pracy.
  • wniosek należy opracować z wykorzystaniem dostępnego pod tym linkiem FORMULARZA WNIOSKU - Fundusz Centralny.
  • do wniosku należy załączyć całość przesłanej do wydawnictwa publikacji ( w pliku pdf)
  • ewentualne pytania należy kierować do Działu Nauki aen@wum.edu.pl


PROCEDURA REALIZACJI PRZYZNANEGO DOFINANSOWANIA
(obowiązuję zarówno w przypadku Wydziałowych Funduszy Publikacyjnych jak i w Centralnym Funduszu Publikacyjnym)

Decyzja ws. dofinansowania wysyłana jest drogą mailową na adres Wnioskodawcy.

Źródło finansowania zakładane jest przez Dział Kontrolingu na wniosek Działu Nauk

Po otrzymaniu z Działu Nauki informacji o założeniu źródła finansowania publikacji Wnioskodawca jest zobowiązany do rejestracji pracy w bazie dorobku publikacyjnego WUM.Publikacje, złożenia wniosku w systemie WORKFLOW oraz przekazania faktury do działu finansowego WUM. Czynności te należy wykonać w następującej kolejności:

1)  Czynność pierwsza. Dane pracy należy wprowadzić do bazy dorobku publikacyjnego WUM.Publikacje  https://publikacje.wum.edu.pl . W momencie rejestracji publikacji (artykułu/monografii) należy załączyć jej aktualną wersję. Jeżeli jest to praca jeszcze nieopublikowana, rekord danej publikacji otrzymuje status „odrzucona/nieopublikowana” a do osoby, która ją zarejestrowała, wysyłana jest wiadomość, że na chwilę obecną Biblioteka Uczelniana nie może jej zatwierdzić (brak opublikowania), i prosi o przesłanie ostatecznej wersji po jej opublikowaniu na adres publikacje@wum.edu.pl.

2) Czynność druga. W systemie WORKFLOW należy złożyć wniosek na pełną kwotę opłaty za  publikację. W przypadku uzyskania dofinansowania w kwocie niższej od kosztu publikacji wnioskodawca winien uzupełnić finansowanie z innych źródeł. Aby określić pełny koszt publikacji w przypadku faktury zagranicznej należy do kwoty faktury doliczyć VAT (Kwota FV VAT * 1,23Kurs waluty).

3) Czynność trzecia. Po akceptacji wniosku w systemie WORKFLOW (status "oczekiwanie na realizację") Wnioskodawca wysyła fakturę dokumentująca koszt usługi na adres efaktury@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać numer wniosku w Workflow 2022/EL/…..). Faktura winna być wystawiona na WUM (dane poniżej):

  • w przypadku faktury krajowej wystawca powinien podać NIP. 
  • w przypadku faktury zagranicznej należy przekazać wystawcy ID VAT.
Faktura krajowa Faktura zagraniczna
Warszawski Uniwersytet Medyczny
ul. Żwirki i Wigury 61
02-091 Warszawa
NIP: 525-00-05-828

Medical University of Warsaw
61 Zwirki i Wigury Street
02-091 Warsaw
ID VAT:  PL5250005828


Archiwum:

Fundusz Publikacyjny w 2023 r.

Fundusz Publikacyjny w 2022 r.

Fundusz Publikacyjny w 2021 r.