KOSZTY PUBLIKACJI

Źródła finansowania opłat publikacyjnych

  • środki w dyspozycji jednostek (tematy statutowe)
  • źródła zewnętrzne
    • programu publikowania otwartego,
    • budżety realizowanych projektów np. NCN
  • Centralny Fundusz Publikacyjny

W każdym przypadku, bez względu na źródło finansowania opłaty publikacyjnej przed uruchomieniem procedury realizacji opłaty należy zarejestrować publikację w bazie WUM.PUBLIKACJE. Procedura realizacji płatności z funduszy publikacyjnych opisana jest poniżej.


Programy publikowania otwartego


WUM uczestniczy w programach publikowania otwartego, dzięki którym pracownicy uczelni mogą korzystać z dofinansowania opłat publikacyjnych (tzw. APC – Article Publishing Charge) za artykuły publikowane w modelu Open Access.  Informacja nt. ww. programu znajduje się na www Biblioteki Uczelnianej WUM (tutaj). W sprawie ww. dofinansowania prosimy o kontakt z Biblioteką Uczelnianą WUM tel. 22 116 60 17, e-mail: oin@wum.edu.pl.


Centralny Fundusz Publikacyjny

Zasady wydatkowania funduszu podlegają weryfikacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt oraz ich termin zależy m.in. od poziomu wykorzystania środków


Centralny Fundusz Publikacyjny - zasady obowiązujące

od 1 kwietnia 2025 do 31 października 2025


Osoby uprawnione do uzyskania dofinansowania:

  • pracownicy WUM zaliczani do liczby N w WUM, pełniący w publikacji rolę autora pierwszego lub autora korespondującego,

  • doktoranci szkół doktorskich WUM, pełniący w publikacji rolę autora pierwszego lub autora korespondującego.

Ogólne kryteria i zasady przyznawania dofinansowania.

  • dofinansowanie może zostać przyznane w odniesieniu do publikacji, co do której wnioskodawca złoży oświadczenie o zaliczeniu pracy do dorobku naukowego WUM;

  • dofinansowanie może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów wydania prac w czasopismach wykazywanych na listach czasopism punktowych MNiSzW z punktacją nie niższą niż 100 pkt.

    Narzędzie opracowane przez Bibliotekę Uczelnianą WUM do identyfikacji danych biblio metrycznych czasopism w tym punktacji MNISZW http://han3.wum.edu.pl/han/atena/

  • dofinansowanie może osiągnąć 100 %;

  • liczba dofinansowań nie jest limitowana;

  • dofinansowaniem objęte są prace przyjęte do druku nie wcześniej niż 1 marca 2025 oraz opublikowane do 31 grudnia 2025;

  • nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym do wyczerpania środków.

W każdym przypadku:

  • publikacje, które stanowią rezultaty projektów i mogą być sfinansowania ze środków realizowanych projektów winny być finansowane ze środków uzyskiwanych w ramach projektów;

  • publikacje będące efektem badań wieloośrodkowych mogą uzyskać dofinansowanie częściowe, odpowiadające wkładowi autorów reprezentujących WUM.

W przypadku publikacji nie spełniających w/w warunków, ale istotnych z punktu widzenia ewaluacji i dorobku naukowego Uczelni, decyzję o dofinansowaniu podejmuje prorektor ds. nauki i transferu technologii (np.  publikacje umożliwiające uniknięcie sankcji N0, publikacje studentów itp).


Centralny Fundusz Publikacyjny - zasady obowiązujące

od 1 listopada 2025 do 31 grudnia 2025

Dofinansowanie uzyskują publikacje w istotny sposób poprawiające wynik ewaluacji dyscyplin.


PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKÓW

  • przed złożeniem wniosku należy zarejestrować pracę w systemie WUM.PUBLIKACJE https://publikacje.wum.edu.pl. W momencie rejestracji publikacji należy załączyć jej aktualną wersję. Jeżeli jest to praca jeszcze nieopublikowana, rekord danej publikacji otrzymuje status „odrzucona/nieopublikowana” a do osoby, która ją zarejestrowała, wysyłana jest wiadomość, że na chwilę obecną Biblioteka Uczelniana nie może jej zatwierdzić (brak opublikowania), i prosi o przesłanie ostatecznej wersji po jej opublikowaniu na adres publikacje@wum.edu.pl.

  • wniosek składa osoba uprawniona do uzyskania dofinansowania, 

  • wniosek należy złożyć do Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii, droga mailową na adres prorektor.ds.nauki@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać kod jednostki, nazwisko wnioskodawcy oraz tytuł pracy.

  • wniosek należy opracować z wykorzystaniem aktualnie obowiązującego formularza;

  • ewentualne pytania należy kierować do Działu Nauki aen@wum.edu.pl

     

PROCEDURA REALIZACJI PRZYZNANEGO DOFINANSOWANIA 

Decyzja ws. dofinansowania wysyłana jest drogą mailową na adres Wnioskodawcy.

Następnie Dział Nauki informuje mailowo wnioskodawcę o kolejnych czynnościach, które należy wykonać, aby publikacja została opłacona.

1) Czynność pierwsza. W systemie obsługującym procesy zakupowe należy złożyć wniosek na pełną kwotę opłaty za publikację. W przypadku uzyskania dofinansowania w kwocie niższej od kosztu publikacji wnioskodawca winien uzupełnić finansowanie z innych źródeł. Aby określić pełny koszt publikacji w przypadku faktury zagranicznej należy do kwoty faktury doliczyć VAT (Kwota FV VAT * 1,23 Kurs waluty).

2) Czynność druga. Przekazanie faktury dokumentującej koszt usługi. 

Faktura winna być wystawiona na WUM (dane poniżej):

  • w przypadku faktury krajowej wystawca powinien podać NIP. 

  • w przypadku faktury zagranicznej należy przekazać wystawcy ID VAT.

Faktura krajowa

Faktura zagraniczna

Warszawski Uniwersytet Medyczny
ul. Żwirki i Wigury 61
02-091 Warszawa
NIP: 525-00-05-828

Medical University of Warsaw
61 Zwirki i Wigury Street
02-091 Warsaw
ID VAT:  PL5250005828

*) W chwili obecnej trwa uruchamianie systemu obsługującego procedury zakupowe. Uszczegółowienie ww. opisu nastąpi po pełnym wdrożeniu systemu. W przypadku pilnych płatności prosimy o kontakt z Działem Nauki. W przypadku pilnych płatności prosimy o kontakt z Działem Nauki: aen@wum.edu.pl

 


Archiwum:

Procedura realizacji przyznanego dofinansowana obowiązująca do 31.12.2024

Fundusz Publikacyjny w 2024 r. Wydziałowe Fundusze Publikacyjne

Fundusz Publikacyjny w 2023 r.

Fundusz Publikacyjny w 2022 r.

Fundusz Publikacyjny w 2021 r.