Źródła finansowania opłat publikacyjnych
- środki w dyspozycji jednostek (tematy statutowe)
- źródła zewnętrzne
- programu publikowania otwartego,
- budżety realizowanych projektów np. NCN
- Centralny Fundusz Publikacyjny
W każdym przypadku, bez względu na źródło finansowania opłaty publikacyjnej przed uruchomieniem procedury realizacji opłaty należy zarejestrować publikację w bazie WUM.PUBLIKACJE. Procedura realizacji płatności z funduszy publikacyjnych opisana jest poniżej.
Programy publikowania otwartego
WUM uczestniczy w programach publikowania otwartego, dzięki którym pracownicy uczelni mogą korzystać z dofinansowania opłat publikacyjnych (tzw. APC – Article Publishing Charge) za artykuły publikowane w modelu Open Access. Informacja nt. ww. programu znajduje się na www Biblioteki Uczelnianej WUM (tutaj). W sprawie ww. dofinansowania prosimy o kontakt z Biblioteką Uczelnianą WUM tel. 22 116 60 17, e-mail: oin@wum.edu.pl.
Centralny Fundusz Publikacyjny
Zasady wydatkowania funduszu podlegają weryfikacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt oraz ich termin zależy m.in. od poziomu wykorzystania środków
Centralny Fundusz Publikacyjny - zasady obowiązujące
od 1 kwietnia 2025 do 31 października 2025
Osoby uprawnione do uzyskania dofinansowania:
pracownicy WUM zaliczani do liczby N w WUM, pełniący w publikacji rolę autora pierwszego lub autora korespondującego,
doktoranci szkół doktorskich WUM, pełniący w publikacji rolę autora pierwszego lub autora korespondującego.
Ogólne kryteria i zasady przyznawania dofinansowania.
dofinansowanie może zostać przyznane w odniesieniu do publikacji, co do której wnioskodawca złoży oświadczenie o zaliczeniu pracy do dorobku naukowego WUM;
dofinansowanie może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów wydania prac w czasopismach wykazywanych na listach czasopism punktowych MNiSzW z punktacją nie niższą niż 100 pkt.
Narzędzie opracowane przez Bibliotekę Uczelnianą WUM do identyfikacji danych biblio metrycznych czasopism w tym punktacji MNISZW http://han3.wum.edu.pl/han/atena/
dofinansowanie może osiągnąć 100 %;
liczba dofinansowań nie jest limitowana;
dofinansowaniem objęte są prace przyjęte do druku nie wcześniej niż 1 marca 2025 oraz opublikowane do 31 grudnia 2025;
nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym do wyczerpania środków.
W każdym przypadku:
publikacje, które stanowią rezultaty projektów i mogą być sfinansowania ze środków realizowanych projektów winny być finansowane ze środków uzyskiwanych w ramach projektów;
publikacje będące efektem badań wieloośrodkowych mogą uzyskać dofinansowanie częściowe, odpowiadające wkładowi autorów reprezentujących WUM.
W przypadku publikacji nie spełniających w/w warunków, ale istotnych z punktu widzenia ewaluacji i dorobku naukowego Uczelni, decyzję o dofinansowaniu podejmuje prorektor ds. nauki i transferu technologii (np. publikacje umożliwiające uniknięcie sankcji N0, publikacje studentów itp).
Centralny Fundusz Publikacyjny - zasady obowiązujące
od 1 listopada 2025 do 31 grudnia 2025
Dofinansowanie uzyskują publikacje w istotny sposób poprawiające wynik ewaluacji dyscyplin.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKÓW
przed złożeniem wniosku należy zarejestrować pracę w systemie WUM.PUBLIKACJE https://publikacje.wum.edu.pl. W momencie rejestracji publikacji należy załączyć jej aktualną wersję. Jeżeli jest to praca jeszcze nieopublikowana, rekord danej publikacji otrzymuje status „odrzucona/nieopublikowana” a do osoby, która ją zarejestrowała, wysyłana jest wiadomość, że na chwilę obecną Biblioteka Uczelniana nie może jej zatwierdzić (brak opublikowania), i prosi o przesłanie ostatecznej wersji po jej opublikowaniu na adres publikacje@wum.edu.pl.
wniosek składa osoba uprawniona do uzyskania dofinansowania,
wniosek należy złożyć do Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii, droga mailową na adres prorektor.ds.nauki@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać kod jednostki, nazwisko wnioskodawcy oraz tytuł pracy.
wniosek należy opracować z wykorzystaniem aktualnie obowiązującego formularza;
ewentualne pytania należy kierować do Działu Nauki aen@wum.edu.pl
PROCEDURA REALIZACJI PRZYZNANEGO DOFINANSOWANIA
Decyzja ws. dofinansowania wysyłana jest drogą mailową na adres Wnioskodawcy.
Następnie Dział Nauki informuje mailowo wnioskodawcę o kolejnych czynnościach, które należy wykonać, aby publikacja została opłacona.
1) Czynność pierwsza. W systemie obsługującym procesy zakupowe należy złożyć wniosek na pełną kwotę opłaty za publikację. W przypadku uzyskania dofinansowania w kwocie niższej od kosztu publikacji wnioskodawca winien uzupełnić finansowanie z innych źródeł. Aby określić pełny koszt publikacji w przypadku faktury zagranicznej należy do kwoty faktury doliczyć VAT (Kwota FV VAT * 1,23 * Kurs waluty).
2) Czynność druga. Przekazanie faktury dokumentującej koszt usługi.
Faktura winna być wystawiona na WUM (dane poniżej):
w przypadku faktury krajowej wystawca powinien podać NIP.
w przypadku faktury zagranicznej należy przekazać wystawcy ID VAT.
Faktura krajowa | Faktura zagraniczna |
Warszawski Uniwersytet Medyczny | Medical University of Warsaw |
*) W chwili obecnej trwa uruchamianie systemu obsługującego procedury zakupowe. Uszczegółowienie ww. opisu nastąpi po pełnym wdrożeniu systemu. W przypadku pilnych płatności prosimy o kontakt z Działem Nauki. W przypadku pilnych płatności prosimy o kontakt z Działem Nauki: aen@wum.edu.pl
Archiwum:
Procedura realizacji przyznanego dofinansowana obowiązująca do 31.12.2024
Fundusz Publikacyjny w 2024 r. Wydziałowe Fundusze Publikacyjne
Fundusz Publikacyjny w 2023 r.