FUNDUSZ PUBLIKACYJNY 2023 (AKTUALIZACJA 14.08.2023r.)
Zgodnie decyzjami Rad Dyscyplin Naukowych WUM oraz Dziekanów w 2023 r. obowiązują dwie strategie wykorzystania środków wspierających działalność publikacyjną. Środki funduszu publikacyjnego podzielono na dwie pule – środki, które zostaną przekazane jednostkom oraz fundusz centralny. Podział funduszu przeprowadzono proporcjonalnie do stanu zatrudnienia na stanowiskach badawczych i badawczo dydaktycznych w poszczególnych jednostkach. Komunikat ws. funduszu.
Wydział Lekarski, Wydział Lekarsko-Stomatologiczny, jednostki ogólnouczelniane prowadzące działalność naukową. Środki funduszu przypadające dla nauk medycznych zostaną przekazane do dyspozycji kierowników jednostek, zwiększając budżety tematów statutowych.
Wydział Farmaceutyczny oraz Wydział Nauki o Zdrowiu
Pracownicy, studenci i doktoranci Wydziału Farmaceutycznego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu w 2023 roku nadal korzystają z funduszu centralnego. Utrzymuje się dotychczasowe zasady dofinansowania publikacji z funduszy centralnych. Decyzje o dofinansowaniu podejmowane są przez Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii po konsultacjach z przewodniczącym właściwej Rady Dyscypliny.
FUNDUSZ PUBLIKACYJNY 2023
Uprawnienia do uzyskania dofinansowania posiadają wyłącznie pracownicy, doktoranci oraz studenci
Wydziału Farmaceutycznego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu
Zasady wydatkowania funduszy centralnych będą podlegać weryfikacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt oraz ich termin zależeć będzie od tempa wykorzystania środków.
ZMIANA KRYTERIÓW
Z dniem 14.08 zmianie ulegają kryteria dotyczące czasopism. Dotychczasowe dwa progi 100/140 pkt. wg. listy MEiN zastępuje się warunkiem wykazywania czasopisma w pierwszym kwartylu "Q1" rankingu dziedzinowego Web of Science. Patrz poniżej, punkt pierwszy "Ogólnych kryteriów i zasad przyznawania dofinansowania".
OKRES PRZEJŚCIOWY
Dotychczasowe zasady obowiązują do 31.08.2023 pod warunkiem złożenia wniosku w sprawie do 30.09.2023
Ogólne kryteria i zasady przyznawania dofinansowania.
- dofinansowanie może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów wydawnictwa lub kosztów opracowania językowego (proofreading) prac w czasopismach wykazywanych w pierwszym kwartylu (Q1) rankingu dziedzinowego czasopism wg. bazy Web of Science. W przypadku gdy dane czasopismo wykazywane jest w więcej niż jednym rankingu dziedzinowym za właściwy uznaje się najbardziej korzystną pozycję. Instrukcja identyfikacji qwartyli
- pracownicy etatowi WUM bez stopnia naukowego dr, bez względu na stanowisko, a także studenci studiów doktoranckich, doktoranci szkół doktorskich WUM oraz studenci mogą uzyskać dofinansowanie 100% kosztów jednej publikacji. W przypadku ubiegania się o dofinansowanie 100% kosztów, konieczne jest podanie udziału % wszystkich współautorów w pracy ze wskazaniem czynności realizowanych przez poszczególne osoby.
- pracownicy WUM zaliczeni do liczby N w WUM mogą uzyskać dofinansowanie jednej lub większej liczby publikacji. Maksymalna kwota dofinansowania jednej pracy (łącznie koszy publikacyjne i proofreading) wynosi 5 000 PLN.
- nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym.
W każdym przypadku:
- publikacje, które stanowią rezultaty projektów i mogą być sfinansowania ze środków realizowanych projektów winny być finansowane ze środków uzyskiwanych w ramach projektów;
- publikacje będące efektem badań wieloośrodkowych mogą uzyskać dofinansowanie częściowe, odpowiadające wkładowi autorów reprezentujących WUM.
Procedura składania wniosków:
- wniosek należy skierować do Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii.
- wniosek należy złożyć drogą mailową na adres prorektor.ds.nauki@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać kod jednostki, nazwisko wnioskodawcy oraz tytuł pracy.
- wniosek należy opracować z wykorzystaniem dostępnego pod tym linkiem FORMULARZA WNIOSKU.
- do wniosku należy załączyć całość przesłanej do wydawnictwa publikacji ( w pliku pdf)
- wnioski opiniowane są przez Przewodniczących Rad Dyscyplin Naukowych
- ewentualne pytania należy kierować do Działu Nauki aen@wum.edu.pl
Procedura realizacji przyznanego dofinansowania:
- decyzja ws. dofinansowania wysyłana jest drogą mailową na adres Wnioskodawcy.
- źródło finansowania zakładane jest przez Dział Kontrolingu na wniosek Działu Nauk
- Po otrzymaniu z Działu Nauki informacji o założeniu źródła finansowania publikacji Wnioskodawca jest zobowiązany do
- niezwłocznego złożenie wniosku na pełną kwotę dofinansowania w systemie WORKFLOW,
- wprowadzania danych dotyczących artykułu do bazy dorobku publikacyjnego WUM https://publikacje.wum.edu.pl przed przekazaniem do zapłaty faktury. W momencie rejestracji publikacji (artykułu/monografii) należy załączyć jej aktualną wersję, którą dysponuje autor. Jeżeli jest to praca jeszcze nieopublikowana, rekord danej publikacji otrzymuje status „odrzucona/nieopublikowana” a do osoby, która ją zarejestrowała, wysyłana jest wiadomość, że na chwilę obecną Biblioteka Uczelniana nie może jej zatwierdzić (brak opublikowania), i prosi o przesłanie ostatecznej wersji po jej opublikowaniu na adres publikacje@wum.edu.pl.
- po akceptacji wniosku w systemie WORKFLOW (status "oczekiwanie na realizację") Wnioskodawca wysyła fakturę dokumentująca koszt usługi na adres efaktury@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać numer wniosku w Workflow 2022/EL/…..),
- faktura winna być wystawiona na WUM (dane poniżej):
- w przypadku faktury krajowej wystawca powinien podać NIP.
- w przypadku faktury zagranicznej należy przekazać wystawcy ID VAT.
W przypadku uzyskania dofinansowania w kwocie niższej od kosztu publikacji wnioskodawca winien uzupełnić finansowanie z innych źródeł. Aby określić pełny koszt publikacji w przypadku faktury zagranicznej należy do kwoty faktury doliczyć VAT (Kwota FV VAT * 1,23 * Kurs waluty).
Faktura krajowa | Faktura zagraniczna |
Warszawski Uniwersytet Medyczny ul. Żwirki i Wigury 61 02-091 Warszawa NIP: 525-00-05-828 |
Medical University of Warsaw |
Archiwum: