Pytania dotyczące realizacji projektów należy kierować do Działu Nauki: aen@wum.edu.pl
W korespondencji dotyczącej projektu należy posługiwać się symbolem projektu, tj. symbolem źródła finansowania. Symbol źródła finansowania składa się z następujących elementów:
- Kod jednostki
- numer projektu w jednostce
- dyscyplina (F - nauki farmaceutyczne, M - nauki medyczne, Z - nauki o zdrowiu)
- rodzaj projektu (GW - grant wewnętrzny, MB - Młody Badacz, MG - minigrant studencki), w części konkursów stosowana jest dodatkowa identyfikacja uwzględniająca wiek kierownika projektu.
- N (nauka)
- rok przyznania środków.
np. XXX/1/M/GW/N/23. Numer niezawierający kodu jednostki był wyłącznie numerem wniosku w konkursie i nie stanowi numeru realizowanego projektu.
RAPORTY Z REALIZACJI I RAPORTY KOŃCOWE
Przypominamy o konieczności składania raportów z realizacji projektów zgodnie z harmonogramem i warunkami określonymi w Regulaminie właściwym dla danego konkursu (raport z realizacji oraz raport końcowy). Raport należy złożyć w wersji edytowanej (dokument WORD) oraz formie skanu podpisanego dokumentu. Raport należy wysłać na adres Działu Nauki aen@wum.edu.pl.
- Raport z realizacji projektu składany jest w ciągu 2 miesięcy od daty zakończenia realizacji projektu),
- Raport końcowy (po opublikowaniu publikacji, nie później niż w ciągu 2 lat od daty zakończenia realizacji projektu).
HARMONOGRAMY WYDATKOWANIA ŚRODKÓW
Projekty 2024
- Budżet przyznany na rok 2024
- 31.10.2024: ostateczny termin złożenia wniosków w systemie workflow;
- 31.03.2025: ostateczny termin udokumentowania poniesionych kosztów (przedstawienia faktur, rachunków do umów cywilno-prawnych, rozliczeń delegacji itp.) w projektach zatwierdzonych do finansowania w 2024 roku
- Budżet przyznany na rok 2025
- 31.10.2025: ostateczny termin złożenia wniosków w systemie workflow;
- 31.12.2025: ostateczny termin udokumentowania poniesionych kosztów (przedstawienia faktur, rachunków do umów cywilno-prawnych, rozliczeń delegacji itp.) w projektach zatwierdzonych do finansowania w 2024 roku
Projekty 2023:
- środki nie wydane w ramach budżetów uruchomionych w 2023 r. przesuwane są na rok 2024;
- 31.10.2024: ostateczny termin złożenia wniosków w systemie workflow;
- 31.12.2024: ostateczny termin udokumentowania poniesionych kosztów (przedstawienia faktur, rachunków do umów cywilno-prawnych, rozliczeń delegacji itp.) w projektach zatwierdzonych do finansowania w 2023 roku.
Projekty 2022
- środki nie wydane w ramach budżetów uruchomionych w 2022 r. przesuwane są na rok 2023;
- 31.12.2023: ostateczny termin złożenia wniosków w systemie workflow;
- 31.12.2023: ostateczny termin udokumentowania poniesionych kosztów (przedstawienia faktur, rachunków do umów cywilno-prawnych, rozliczeń delegacji itp.) w projektach zatwierdzonych do finansowania w 2022 roku
Projekty 2021:
- 30.09.2022: ostateczny termin złożenia wniosków w systemie workflow;
- 31.12.2022: ostateczny termin wydania i udokumentowania poniesionych kosztów (przedstawienia faktur, rachunków do umów cywilno-prawnych, rozliczeń delegacji itp.) w projektach zatwierdzonych do finansowania w 2021 roku
- Pismo z dnia 3.09.2021 roku w sprawie terminów wydatkowania środków przyznanych w 2021 r.
ZASADY WYDATKOWANIA ŚRODKÓW
Ogólne zasady wydatkowania środków:
- Środki należy wydatkować zgodnie z kosztorysem określonym we wniosku złożonym w konkursie.
- Dyspozycje dotyczące wydatkowania środków należy złożyć zgodnie z obowiązującą w danym przypadku procedurą (patrz poniżej).
- Dyspozycje dotyczące wydatkowania środków składa dysponent środków.
- Zakup/wydatek może być realizowany wyłącznie po zatwierdzeniu wniosków o dokonanie danego zakupu/wydatku.
- Dokumenty księgowe (rachunki, faktury) ze względu na sytuację epidemiologiczną należy przekazywać drogą mailową np. faktury należy wysyłać na adres efaktury@wum.edu.pl.
Szczegółowe zasady wydatkowania środków
Zakup towarów i usług (wewnętrznych i zewnętrznych), delegacje, w tym opłaty zjazdowe:
- Aby zakupić towary i usługi, opłacić udział w konferencji online należy złożyć wniosek w systemie Workflow.
- Zasady obiegu wniosków określone są w Regulaminie składania i obiegu wniosków dotyczących zamówień oraz udzielania zamówień publicznych w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym (Zarządzenie nr 11/2021 Rektora WUM).
- Zakup usług, których wartość wynosi od 10 000 zł do 50 000 zł należy realizować zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie udzielania zamówień publicznych bez stosowania przepisów ustawy - prawo zamówień publicznych (Zarządzenie nr 1/2021 Kanclerza WUM).
- Udział w konferencjach krajowych i zagranicznych obsługiwany jest poza systemem Workflow zgodnie z obowiązującymi procedurami: Biuro ds. Personalnych, wyjazdy zagraniczne: Dział Współpracy z Zagranicą
- Dodatkowo procedura dla osób niebędących pracownikami WUM (w tym studenci, doktoranci): https://zagranica.wum.edu.pl/content/wyjazdy-osob-niebedacych-pracownikami-wum
Wynagrodzenie dla osób nie zatrudnionych w WUM:
- Aby dokonać zlecenia lub zamówić wykonanie dzieła należy złożyć umowę zlecenie lub umowę o dzieło wraz z oświadczeniami, a po wykonaniu zlecenia lub dzieła – rachunek.
- Druki dostępne są na stronie WUM w Intranecie zakładce: Formularze i druki - Formularze płacowe.
- Dokumenty należy złożyć w Dziale Nauki.
- WUM w umowie reprezentowany jest przez Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii.
- Minimalna stawka godzinowa w 2023 roku w umowie zlecenie to 23,50 zł.
- Zasady zawierania umów określa Regulamin umów cywilnoprawnych w WUM (Zarządzenie Rektora nr 9/2021)
Ubezpieczenie eksperymentu medycznego.
Realizacja projektów wymagających zgody odpowiedniej komisji etycznej możliwa będzie po przekazaniu jej do Działu Nauki. Do czasu uzyskania zgody odpowiedniej komisji etycznej wydatkowanie środków jest ograniczone wyłącznie do opłaty za polisę ubezpieczeniową (jeżeli jest wymagana).
Szczegółowe zasady ubezpieczenia eksperymentów medycznych wraz z aktualnymi stawkami ubezpieczeń opisane są na stronie: ubezpieczenia.wum.edu.pl