Podniesienie efektywności działań medycznych na rzecz zdrowia ludzkiego poprzez wzrost w obszarze kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych studentów ostatniego roku medycyny.

Symbol
2MC
Rok początku realizacji
2017
Tytuł projektu
Podniesienie efektywności działań medycznych na rzecz zdrowia ludzkiego poprzez wzrost w obszarze kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych studentów ostatniego roku medycyny.
Instytucja finansująca
Kierownik
prof. dr hab. Tomasz Pasierski
Numer umowy o dofinansowanie
POWR.03.01.00-00-K368/16
Przyznane środki ogółem TYLKO WUM
0,00
Przyznane środki ogółem NA WSZYSTKICH
0,00
Cel projektu

Głównym celem projektu jest podniesienie miękkich kompetencji (um. komunikacyjnych) w tym interpersonalnych - nawiązywania kontaktów, um. pracy w grupie i jasnego przekazywania myśli oraz osobistych (kreatywność) i samoorganizacji oczekiwanych przez pracodawców od kandydatów do pracy zgodnie ze zdiagnozowanymi deficytami kompetencji, w grupie studentów na ostatnim roku studiów medycznych WUM.
Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego POWER poprzez przygotowanie studentów do pracy lekarza w perspektywie współczesnych potrzeb i oczekiwań społ. oraz biznes., wdrożenie innowacyjności metodycznej nauczania, która spowoduje wzrost efektywności i skuteczności działań lekarzy w ich przyszłej praktyce. W ramach planowanych działań zostaną zorganizowane: cykl warsztatów, dodatkowe zajęcia realizowane z pracodawcami, wizyty studyjne. Efektem projektu będzie wzrost um. budowania relacji z pacjentem i um. w obszarze komunikacji medycznej z pacjentem, rodziną pacjenta, współpracownikami - wzrost um. pracy zespołowej, tj. um. pożądanych przez pracodawców, który zwiększy szanse absolwentów na znalezienie zatrudnienia zaraz po ukończeniu studiów.
Dzięki współpracy z pracodawcami, na ostatnim roku, możliwości obserwacji studentów, nawiązanie kontaktu może być metodą selekcji i rekrutacji uczestników projektu do pracy. Nawiązanie współpracy stworzy warunki do poznania specyfiki pracy lekarza z perspektywy, która dotychczas nie była przedmiotem koncentracji uwagi studentów studiów med. Stworzenie możliwości kontaktu z pacjentem i realnymi syt. w pracy lek. przyczyni się do skrócenia czasu adaptacji uczestników w przyszłej pracy. Będą oni lepiej przygotowani do realiów przyszłej pracy. Dzięki w/w działaniom, uczestnicy projektu będą wiedzieli i potrafili efektywniej komunikować się i budować relację z pacjentem oraz współpracownikami. Projekt wyposaży przyszłych lekarzy w skuteczne narzędzia i techniki wspierające ich w przyszłej pracy tj.: aktywne słuchanie, zadawanie pytań, struktura wywiadu med.
Efektem programu będzie również wzrost um. osobistych ze szczególnym naciskiem na kreatywność - studenci doświadczą sytuacji, w których w praktyczny sposób będą mogli wykorzystać tę um. Poznają ograniczenia zew., które mogą wpłynąć na ich skuteczność działania (np. czas na kontakt z pacjentem, procedury med.). Zostaną wyposażeni w techniki i um. samoorganizacyjne, które wpłyną pozytywnie na jakość ich pracy. Przewiduje się wzrost um. pracy w warunkach projektu, terminowości i planowania pracy, wzrost odporności na stres i um.elastycznego reagowania na zmiany. Pożądana zmiana to wzrost poziomu w powyższych obszarach kompetencyjnych do poziomu opisanego poprzez profil specjalist. dla zawodu lek. stworzony we współpracy z pracodawcami.