- Strona główna
- NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA - KONKURS MINISTERSTWA EDUKACJI I NAUKI
NAUKA DLA SPOŁECZEŃSTWA - KONKURS MINISTERSTWA EDUKACJI I NAUKI
Przedmiotem programu jest wsparcie podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki oraz innych jednostek organizacyjnych działających na rzecz upowszechniania nauki w realizacji projektów mających na celu budowanie współpracy między podmiotami działającymi w obszarze nauki a podmiotami działającymi w sferze społeczno-gospodarczej.
Program obejmuje finansowanie projektów w obszarach:
1. „Doskonałość naukowa” – służący wspieraniu projektów mających na celu:
a. podnoszenie jakości i przełomowości badań naukowych (frontier research), w szczególności przez identyfikację nowych, kluczowych dla rozwoju społeczno-gospodarczego problemów badawczych oraz podejmowanie pionierskich prac badawczych w tym zakresie,
b. umiędzynarodowienie polskiej nauki i zwiększenie rozpoznawalności jej osiągnięć,
c. wypracowanie i wdrażanie koncepcji rozwoju kadry naukowo-dydaktycznej,
d. podnoszenie jakości dydaktyki akademickiej,
e. kształtowanie i wdrażanie mechanizmów ewaluacyjnych inicjujących proces zmian projakościowych,
f. identyfikowanie bodźców i mierników rozwoju polskiej nauki,
g. kształtowanie odbioru społecznego polskiej nauki;
2. „Nauka dla innowacyjności” – służący wspieraniu projektów mających na celu:
a. poprawę efektywności współpracy nauki z otoczeniem gospodarczym,
b. wspieranie procesów innowacyjności oraz komercjalizacji wyników badań naukowych i prac rozwojowych, a także know-how związanego z tymi wynikami, w tym promowanie dobrych praktyk w zakresie innowacji,
c. upowszechnianie wiedzy na temat związków między nauką, innowacyjnością i gospodarką;
Ze względu na ograniczenie liczby wniosków możliwych do złożenia (maksymalnie 4 wnioski w roku kalendarzowym) osoby zainteresowane aplikowaniem w konkursie prosimy o niezwłoczny kontakt z Działem Wsparcia Projektów.
Link do Komunikatu MEiN dotyczącego uruchomienia Programu: https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/nauka-dla-spoleczeństwa.