Fundusze Norweskie - Program Edukacja już otwarty

Termin składania wniosków
Data wydarzenia
Typy projektów
działania edukacyjne
mobilność naukowców,
Osoba do kontaktu w sprawie konkursu
awn@wum.edu.pl
Przedmiot konkursu
Obszary priorytetowe:
• edukacja włączająca,
• zarządzanie w sektorze edukacji,
• rozwój kultury jakości w sektorze edukacji, w tym wewnętrznych systemów zapewnienia jakości,
• rozwój i promocja sektora VET, z uwzględnieniem dualnego system nauczania oraz współpraca instytucji
kształcenia zawodowego z pracodawcami,
• rozwój poradnictwa zawodowego,
• edukacja dotycząca systemu opieki społecznej nad dziećmi (“child welfare education”)

Komponent I Profesjonalny rozwój kadry:
• wizyty studyjne dla kadry pracującej w obszarze edukacji formalnej i pozaformalnej;
• intensywne szkolenia mające na celu doskonalenie kadry pracującej w obszarze edukacji formalnej i pozaformalnej, prowadzone w Polsce przez trenerów/ekspertów z Państw-Darczyńców.

Komponent II Mobilność w szkolnictwie wyższym:
• dla studentów – mobilności i praktyki;
• dla pracowników uczelni – prowadzenie zajęć dydaktycznych w krajach przyjmujących, udział w seminariach, szkoleniach, warsztatach i konferencjach; wizyty typu „job shadowing”.

Komponent III Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania kształcenia i szkolenia zawodowego (VET) oraz zawodowego kształcenia ustawicznego:
• opracowanie lub uaktualnienie oferty kształcenia instytucji kształcenia i szkolenia zawodowego/kształcenia ustawicznego, w tym programów nauczania, metod nauczania bądź nowych narzędzi;
• wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw-Darczyńców (np. seminaria, konferencje, warsztaty edukacyjne, intensywne szkolenia dla osób uczących się oraz nauczycieli/ trenerów);
• opracowanie lub uaktualnienie lokalnych/regionalnych/krajowych strategii rozwoju szkolnictwa zawodowego/branżowego i kształcenia ustawicznego.

Komponent IV Współpraca instytucjonalna na rzecz poprawy jakości i dopasowania oferty edukacyjnej na wszystkich poziomach oraz we wszelkich formach (z wyłączeniem VET i zawodowego kształcenia ustawicznego), poprzez:
• opracowanie lub uaktualnienie oferty kształcenia na różnych poziomach edukacji (z wyłączeniem VET), w tym programów nauczania;
• wymiana doświadczeń i dobrych praktyk, organizacja wspólnych inicjatyw z partnerami z Państw-Darczyńców (np. seminaria, konferencje, warsztaty edukacyjne, intensywne szkolenia dla osób uczących się oraz nauczycieli, trenerów, wydarzenia kulturalne związane z edukacją);
• opracowanie lub uaktualnienie lokalnych/regionalnych/krajowych strategii w zakresie edukacji i szkoleń w zakresie uwzględnienia edukacji w rozwoju regionu.