Centralny Fundusz Publikacyjny (bez podziału na wydziały)

Centralny Fundusz Publikacyjny 2024 (od czerwca 2024)


Uprawnienia do uzyskania dofinansowania posiadają pracownicy, doktoranci oraz studenci WUM. Zasady wydatkowania funduszu będą podlegać weryfikacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt oraz ich termin zależeć będzie od tempa wykorzystania środków. 

Ogólne kryteria i zasady przyznawania dofinansowania.

  • dofinansowanie może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów wydania prac w czasopismach wykazywanych rankingach dziedzinowych Web of Science:
    • prace autorstwa pracowników WUM w czasopismach z pierwszego kwartyla Q1;
    • publikacja (jedna) autorstwa doktorantów Q1 i studentów Q2, Q1 będących pierwszymi autorami prac w czasopismach;
    • w przypadku gdy dane czasopismo wykazywane jest w więcej niż jednym rankingu dziedzinowym za właściwy uznaje się najbardziej korzystną pozycję.
    • Instrukcja identyfikacji qwartyli. Narzędzie opracowane przez Bibliotekę Uczelnianą WUM do identyfikacji kwartyli http://han3.wum.edu.pl/han/atena/
  • dofinansowanie może osiągnąć 100 %;
  • prace przyjęte do druku w 2024 (od 1 maja 2024)
  • nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym do wyczerpania środków.

W każdym przypadku:

  • publikacje, które stanowią rezultaty projektów i mogą być sfinansowania ze środków realizowanych projektów winny być finansowane ze środków uzyskiwanych w ramach projektów;
  • publikacje będące efektem badań wieloośrodkowych mogą uzyskać dofinansowanie częściowe, odpowiadające wkładowi autorów reprezentujących WUM.

Procedura składania wniosków:

  • wniosek należy skierować do Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii.
  • wniosek należy złożyć drogą mailową na adres prorektor.ds.nauki@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać kod jednostki, nazwisko wnioskodawcy oraz tytuł pracy.
  • wniosek należy opracować z wykorzystaniem dostępnego pod tym linkiem FORMULARZA WNIOSKU - Fundusz Centralny.
  • do wniosku należy załączyć całość przesłanej do wydawnictwa publikacji ( w pliku pdf)
  • ewentualne pytania należy kierować do Działu Nauki aen@wum.edu.pl


PROCEDURA REALIZACJI PRZYZNANEGO DOFINANSOWANIA
(obowiązuję zarówno w przypadku Wydziałowych Funduszy Publikacyjnych jak i w Centralnym Funduszu Publikacyjnym)

Decyzja ws. dofinansowania wysyłana jest drogą mailową na adres Wnioskodawcy.

Źródło finansowania zakładane jest przez Dział Kontrolingu na wniosek Działu Nauk

Po otrzymaniu z Działu Nauki informacji o założeniu źródła finansowania publikacji Wnioskodawca jest zobowiązany do rejestracji pracy w bazie dorobku publikacyjnego WUM.Publikacje, złożenia wniosku w systemie WORKFLOW oraz przekazania faktury do działu finansowego WUM. Czynności te należy wykonać w następującej kolejności:

1)  Czynność pierwsza. Dane pracy należy wprowadzić do bazy dorobku publikacyjnego WUM.Publikacje  https://publikacje.wum.edu.pl . W momencie rejestracji publikacji (artykułu/monografii) należy załączyć jej aktualną wersję. Jeżeli jest to praca jeszcze nieopublikowana, rekord danej publikacji otrzymuje status „odrzucona/nieopublikowana” a do osoby, która ją zarejestrowała, wysyłana jest wiadomość, że na chwilę obecną Biblioteka Uczelniana nie może jej zatwierdzić (brak opublikowania), i prosi o przesłanie ostatecznej wersji po jej opublikowaniu na adres publikacje@wum.edu.pl.

2) Czynność druga. W systemie WORKFLOW należy złożyć wniosek na pełną kwotę opłaty za  publikację. W przypadku uzyskania dofinansowania w kwocie niższej od kosztu publikacji wnioskodawca winien uzupełnić finansowanie z innych źródeł. Aby określić pełny koszt publikacji w przypadku faktury zagranicznej należy do kwoty faktury doliczyć VAT (Kwota FV VAT * 1,23Kurs waluty).

3) Czynność trzecia. Po akceptacji wniosku w systemie WORKFLOW (status "oczekiwanie na realizację") Wnioskodawca wysyła fakturę dokumentująca koszt usługi na adres efaktury@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać numer wniosku w Workflow 2022/EL/…..). Faktura winna być wystawiona na WUM (dane poniżej):

  • w przypadku faktury krajowej wystawca powinien podać NIP. 
  • w przypadku faktury zagranicznej należy przekazać wystawcy ID VAT.
Faktura krajowa Faktura zagraniczna
Warszawski Uniwersytet Medyczny
ul. Żwirki i Wigury 61
02-091 Warszawa
NIP: 525-00-05-828

Medical University of Warsaw
61 Zwirki i Wigury Street
02-091 Warsaw
ID VAT:  PL5250005828