Wydziałowy Fundusz Publikacyjny

Wydziałowy Fundusz Publikacyjny 2024


Uprawnienia do uzyskania dofinansowania posiadają wyłącznie pracownicy, doktoranci oraz studenci Wydziału Farmaceutycznego oraz Wydziału Nauk o Zdrowiu Zasady wydatkowania funduszy centralnych będą podlegać weryfikacji. Wprowadzenie ewentualnych korekt oraz ich termin zależeć będzie od tempa wykorzystania środków. 

Ogólne kryteria i zasady przyznawania dofinansowania.

  • dofinansowanie może zostać przeznaczone na pokrycie kosztów wydawnictwa lub kosztów opracowania językowego (proofreading) prac w czasopismach wykazywanych w pierwszym kwartylu (Q1) rankingu dziedzinowego czasopism wg. bazy Web of Science. W przypadku gdy dane czasopismo wykazywane jest w więcej niż jednym rankingu dziedzinowym za właściwy uznaje się najbardziej korzystną pozycję. Instrukcja identyfikacji qwartyli. Narzędzie opracowane przez Bibliotekę Uczelnianą WUM do identyfikacji kwartyli http://han3.wum.edu.pl/han/atena/
  • pracownicy etatowi WUM bez stopnia naukowego dr, bez względu na stanowisko, a także studenci studiów doktoranckich, doktoranci szkół doktorskich WUM oraz studenci mogą uzyskać dofinansowanie 100% kosztów jednej publikacji. W przypadku ubiegania się o dofinansowanie 100% kosztów, konieczne jest podanie udziału % wszystkich współautorów w pracy ze wskazaniem czynności realizowanych przez poszczególne osoby.
  • pracownicy WUM zaliczeni do liczby N w WUM mogą uzyskać dofinansowanie jednej lub większej liczby publikacji. Maksymalna kwota dofinansowania jednej pracy (łącznie koszy publikacyjne i proofreading) wynosi 5 000 PLN.
  • nabór wniosków prowadzony jest w trybie ciągłym.

W każdym przypadku:

  • publikacje, które stanowią rezultaty projektów i mogą być sfinansowania ze środków realizowanych projektów winny być finansowane ze środków uzyskiwanych w ramach projektów;
  • publikacje będące efektem badań wieloośrodkowych mogą uzyskać dofinansowanie częściowe, odpowiadające wkładowi autorów reprezentujących WUM.

Procedura składania wniosków:

  • wniosek należy skierować do Prorektora ds. Nauki i Transferu Technologii.
  • wniosek należy złożyć drogą mailową na adres prorektor.ds.nauki@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać kod jednostki, nazwisko wnioskodawcy oraz tytuł pracy.
  • wniosek należy opracować z wykorzystaniem dostępnego pod tym linkiem FORMULARZA WNIOSKU - Fundusz Wydzialowy.
  • do wniosku należy załączyć całość przesłanej do wydawnictwa publikacji ( w pliku pdf)
  • wnioski opiniowane są przez Przewodniczących Rad Dyscyplin Naukowych (nie dotyczy Centralnego Funduszu Publikacyjnego)
  • ewentualne pytania należy kierować do Działu Nauki aen@wum.edu.pl

PROCEDURA REALIZACJI PRZYZNANEGO DOFINANSOWANIA
(obowiązuję zarówno w przypadku Wydziałowych Funduszy Publikacyjnych jak i w Centralnym Funduszu Publikacyjnym)

Decyzja ws. dofinansowania wysyłana jest drogą mailową na adres Wnioskodawcy.

Źródło finansowania zakładane jest przez Dział Kontrolingu na wniosek Działu Nauk

Po otrzymaniu z Działu Nauki informacji o założeniu źródła finansowania publikacji Wnioskodawca jest zobowiązany do rejestracji pracy w bazie dorobku publikacyjnego WUM.Publikacje, złożenia wniosku w systemie WORKFLOW oraz przekazania faktury do działu finansowego WUM. Czynności te należy wykonać w następującej kolejności:

1)  Czynność pierwsza. Dane pracy należy wprowadzić do bazy dorobku publikacyjnego WUM.Publikacje  https://publikacje.wum.edu.pl . W momencie rejestracji publikacji (artykułu/monografii) należy załączyć jej aktualną wersję. Jeżeli jest to praca jeszcze nieopublikowana, rekord danej publikacji otrzymuje status „odrzucona/nieopublikowana” a do osoby, która ją zarejestrowała, wysyłana jest wiadomość, że na chwilę obecną Biblioteka Uczelniana nie może jej zatwierdzić (brak opublikowania), i prosi o przesłanie ostatecznej wersji po jej opublikowaniu na adres publikacje@wum.edu.pl.

2) Czynność druga. W systemie WORKFLOW należy złożyć wniosek na pełną kwotę opłaty za  publikację. W przypadku uzyskania dofinansowania w kwocie niższej od kosztu publikacji wnioskodawca winien uzupełnić finansowanie z innych źródeł. Aby określić pełny koszt publikacji w przypadku faktury zagranicznej należy do kwoty faktury doliczyć VAT (Kwota FV VAT * 1,23Kurs waluty).

3) Czynność trzecia. Po akceptacji wniosku w systemie WORKFLOW (status "oczekiwanie na realizację") Wnioskodawca wysyła fakturę dokumentująca koszt usługi na adres efaktury@wum.edu.pl. W tytule maila należy podać numer wniosku w Workflow 2022/EL/…..). Faktura winna być wystawiona na WUM (dane poniżej):

  • w przypadku faktury krajowej wystawca powinien podać NIP. 
  • w przypadku faktury zagranicznej należy przekazać wystawcy ID VAT.
Faktura krajowa Faktura zagraniczna
Warszawski Uniwersytet Medyczny
ul. Żwirki i Wigury 61
02-091 Warszawa
NIP: 525-00-05-828

Medical University of Warsaw
61 Zwirki i Wigury Street
02-091 Warsaw
ID VAT:  PL5250005828