Nabór wniosków na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego oraz specjalnej infrastruktury informatycznej SPUB/SPUBi

Rozpoczął się nabór na składanie wniosków o przyznanie środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego (SPUB) lub specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUBi).

  1. Aby wziąć udział w procesie składania wniosków z ramienia WUM bardzo prosimy o przesłanie do dnia 25 lipca 2024 roku informacji na adres: awn@wum.edu.pl o chęci złożenia wniosku wraz z podstawowymi danymi dotyczącymi przedmiotu finansowania:
  • Rodzaj projektu /inwestycji: utrzymanie aparatury naukowo-badawczej/stanowiska badawczego/infrastruktury informatycznej
  • Tytuł - nazwa aparatury/stanowiska albo infrastruktury – muszą się one znajdować w ewidencji środków trwałych WUM
  • Numer inwentarzowy aparatury/ stanowiska albo infrastruktury z ewidencji środków trwałych WUM
  • Jednostka organizacyjna wnioskodawcy realizująca zadanie oraz lokalizacja aparatury/stanowiska albo infrastruktury
  • Szacunkowa kwota wnioskowana 

 

  1. Wniosek dostępny jest w systemie OSF (https://osf.opi.org.pl/ - nowy wniosek – MNiSW (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego) - formularz nr 1 „Wniosek o przyznanie środków finansowych na utrzymanie aparatury naukowo-badawczej, stanowiska badawczego lub na utrzymanie specjalnej infrastruktury informatycznej (SPUB / SPUBi”) – zachęcamy do zapoznania się z formularzem wniosku.

 

  1. Kolejnym etapem będzie weryfikacja Państwa wniosku:
  • wypełnienie formularza w systemie OSF( https://osf.opi.org.pl/ - nowy wniosek – MNiSW (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego) - formularz nr 1)
  • dołączenie Działu Wsparcia Projektów w systemie OSF jako Redaktora pomocniczego, zarejestrowanego użytkownika OSF – proszę wpisać login: awn
  • wysłanie do weryfikacji wniosku w wersji roboczej pdf na adres: awn@wum.edu.pl do dnia 12 sierpnia 2024 roku.

 

Przed podjęciem decyzji o składaniu wniosku bardzo proszę o dokładne zapoznanie się z kryteriami szczegółowymi oceny wniosków; przy przyznawaniu środków finansowych na utrzymanie aparatury brana jest pod uwagę:

  1. unikatowość aparatury w skali kraju;
  2. znaczenie aparatury dla rozwoju działalności naukowej, w szczególności w kierunkach określonych w polityce naukowej państwa;
  3. potencjał organizacyjny i ludzki wnioskodawcy oraz doświadczenie związane z obsługą i wykorzystywaniem aparatury w prowadzeniu działalności naukowej;
  4. sposób wykorzystywania aparatury do prowadzenia działalności naukowej, w szczególności liczbę projektów krajowych i międzynarodowych realizowanych z wykorzystaniem tej aparatury;
  5. znaczenie aparatury dla rozwoju współpracy krajowej i międzynarodowej w zakresie działalności naukowej;
  6. wykorzystywanie aparatury do świadczenia, w tym odpłatnie, usług w zakresie działalności naukowej na rzecz podmiotów spoza systemu szkolnictwa wyższego i nauki;
  7. liczbę użytkowników, którzy rozpoczęli korzystanie z aparatury w okresie 24 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku;
  8. zasadność planowanych kosztów w odniesieniu do przedmiotu i zakresu działalności naukowej prowadzonej z wykorzystaniem aparatury;
  9. prawidłowość wykorzystania i rozliczania wcześniej przyznanych środków finansowych na utrzymanie aparatury.

Zanim wniosek zostanie podpisany przez Władze Uczelni należy przed jego wysłaniem uzyskać pisemną zgodę na złożenie wniosku Kierownika Kliniki/Jednostki, w której znajduje się przedmiot finansowania (zgoda może być przesłana w formie email na adres awn@wum.edu.pl).

Wnioski bez wymaganej zgody nie będą procedowane.

HARMONOGRAM PRACY NAD WNIOSKIEM:

  1. Do 25.07.2024 przesłanie na adres Działu Wsparcia Projektów awn@wum.edu.pl informacji o chęci złożenia wniosku wraz z podstawowymi danymi dotyczącymi przedmiotu finansowania
  2. Do 12.08.2024 przesłanie na adres Działu Wsparcia Projektów awn@wum.edu.pl  pdf  wypełnionego wniosku w wersji roboczej wraz z załącznikami,
  3. Do 19.08.2024 przesłanie na adres Działu Wsparcia Projektów awn@wum.edu.pl skanu wymaganej zgody Kierownika Jednostki,
  4. Do 26.08.2024 ostateczny termin przekazania do Działu Wsparcia Projektów awn@wum.edu.pl   zablokowanego w systemie OSF wniosku w formacie PDF do podpisu Władz Uczelni.

Termin na składanie podpisanych przez Władze Uczelni wniosków do MNISW upływa 31 sierpnia 2024 r.

Podmioty uprawnione do składania wniosków

Uczelnia

Miejsce składania wniosków
Wniosek należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej przez system OSF, dostępny pod adresem https://osf.opi.org.pl
Termin składania wniosków
Data wydarzenia
Typy projektów
Projekty inwestycyjne
Osoba do kontaktu w sprawie konkursu
awn@wum.edu.pl