- Home
- NAWA - nabór w programie Welcome to Poland
NAWA - nabór w programie Welcome to Poland
Celem głównym Programu jest umiędzynarodowienie polskich instytucji szkolnictwa wyższego i nauki poprzez finansowanie projektów związanych z:
1) budowaniem potencjału Wnioskodawców w zakresie umiędzynarodowienia;
2) budowaniem potencjału Wnioskodawców w zakresie przyjmowania i obsługi zagranicznych studentów, doktorantów, kadry dydaktycznej i naukowej;
3) promowaniem Wnioskodawców na arenie międzynarodowej, w szczególności poprzez współpracę z zagranicznymi absolwentami.
Wnioskodawcą może być podmiot prowadzący kształcenie w Polsce, tj.:
1) uczelnia, o której mowa w u.p.s.w.n.;
W związku z ograniczoną liczbą wniosków, jakie może złożyć uczelnia wyższa (maksymalnie 3 wnioski), bardzo prosimy o przygotowanie wstępnych propozycji na załączonym wzorze Inicjatywy Projektowej (bez konieczności wypełnianie Tabeli Źródeł Finansowania Kosztów Uczelni) i przesłanie jej w wersji elektronicznej w nieprzekraczalnym terminie do 21 listopada 2022 r. na adres: awn@wum.edu.pl.
Inicjatywa projektowa - dokument do pobrania.
W związku z ograniczoną liczbą wniosków, jakie może złożyć uczelnia wyższa (maksymalnie 3 wnioski), bardzo prosimy o przygotowanie wstępnych propozycji na załączonym wzorze Inicjatywy Projektowej (bez konieczności wypełnianie Tabeli Źródeł Finansowania Kosztów Uczelni) i przesłanie jej w wersji elektronicznej w nieprzekraczalnym terminie do 21 listopada 2022 r. na adres: awn@wum.edu.pl.
1. działania związane z internacjonalizacją „w domu” oraz rozwojem potencjału Wnioskodawcy w przyjmowaniu i obsłudze studentów, naukowców i kadry z zagranicy;
2. organizacja i utrzymanie miejsca dedykowanego obsłudze studentów, naukowców i kadry zagranicznej, tzw. Welcome Centre;
3. rozwijanie istniejących Welcome Centre w celu zapewnienia standardów obsługi naukowców na poziomie rekomendowanym przez EURAXESS;
4. świadczenie usług doradczych w zakresie MSCA;
5. zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego w pomieszczeniach do obsługi cudzoziemców i w miejscach, w których przebywają;
6. przygotowanie materiałów niezbędnych do uruchomienia i działania punktu Welcome Centre;
7. kształtowanie postaw otwartości i tolerancji w środowisku akademickim i naukowym oraz wymiana dobrych praktyk w zakresie umiędzynarodowienia;
8. rozwój współpracy z zagranicznymi absolwentami oraz wykorzystanie ich potencjału w promocji Polski oraz polskiej instytucji w procesach edukacyjnych i naukowych itp.;
9. rozwijanie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych przeznaczonych do realizacji celów Projektu, w tym współpracy z absolwentami;
10. działania online służące dotarciu z przekazem informacyjno-promocyjnym do grupy docelowej (maturzystów, rodziców, studentów, zagranicznych absolwentów, naukowców itp.);
11. tworzenie filmów, treści multimedialnych oraz tradycyjnych materiałów informacyjno-promocyjnych, w atrakcyjnej formie prezentujących Polskę, uczelnię, sylwetki studentów, absolwentów itd.;
12. szkolenia, spotkania, kontakty i działania informacyjno-promocyjne realizowane w kraju i za granicą (w tym udział w targach, organizowanie spotkań dla grupy docelowej itp.);
13. organizowanie w Polsce międzynarodowych konferencji naukowych w celu upowszechniania wyników badań i działalności naukowej.
Wszystkie powyższe działania będą możliwe do realizacji zarówno w formie stacjonarnej, jak i hybrydowej oraz zdalnej.
1. Koszty wynagrodzeń osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację Projektu, w tym:
1) prowadzących szkolenia, wykłady i inne wydarzenia, seminaria, warsztaty i inne spotkania;
2) zajmujących się utrzymaniem punktu obsługi studentów i kadry z zagranicy w ramach tzw. Welcome Centre;
3) przygotowujących zmiany w serwisach internetowych oraz tworzących aplikacje mobilne;
4) przygotowujących merytorycznie lub graficznie informatory, przewodniki i inne materiały niezbędne do realizacji Projektu.
Koszty wynagrodzeń obejmują koszty umów o pracę, dodatków zadaniowych, umów cywilnoprawnych lub innych składowych wynagrodzenia.
Uwaga: koszty wynagrodzeń nie mogą przekroczyć 30% wartości Projektu.
2. Koszty organizacji szkoleń lub spotkań i innych wydarzeń w kraju lub za granicą:
1) koszty wynajęcia sal, sprzętu, nagłośnienia;
2) usługi hotelowe (np. nocleg ekspertów, prelegentów) i cateringowe (przerwy kawowe, lunch);
3) przygotowanie materiałów szkoleniowych, konferencyjnych i informacyjno-promocyjnych (w tym koszty powielania materiałów, zakup materiałów biurowych i eksploatacyjnych na potrzeby organizowanego wydarzenia);
4) koszty rozpowszechniania informacji o planowanym wydarzeniu (np. reklamy w Internecie);
5) inne koszty bezpośrednio związane z organizacją wydarzenia.
3. Koszty podróży i utrzymania – poniesione w związku z realizacją Projektu:
1) koszty podróży i utrzymania pracowników Wnioskodawcy poniesione w związku z wyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu;
2) koszty podróży i utrzymania osób współrealizujących Projekt (np. trenerów, ekspertów, prelegentów, zagranicznych absolwentów) poniesione w związku z wyjazdami/przyjazdami krajowymi lub zagranicznymi niezbędnymi do realizacji Projektu.
Koszty podróży obejmują w szczególności koszty przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca docelowego, koszty wiz, koszty ubezpieczenia zdrowotnego, OC, NNW, koszty utrzymania obejmują w szczególności koszty noclegów i diet.
4. Zakup oprogramowania, sprzętu i wyposażenia:
1) przystosowanie serwisów internetowych oraz przygotowanie aplikacji mobilnych wspomagających proces obsługi studentów, kadry z zagranicy i absolwentów);
2) tworzenie lub zakup aplikacji, stron www, baz danych lub systemów informatycznych (bez urządzeń hardware, których koszt powinien być poniesiony ze środków Wnioskodawcy);
3) zakup niezbędnego sprzętu i wyposażenia na potrzeby punktu tzw. Welcome Centre maksymalnie do 5% wartości Projektu.
Zakup w Projekcie sprzętu i wyposażenia jest kosztem kwalifikowalnym tylko jeżeli sprzęt i wyposażenie są niezbędne do realizacji Projektu.
Zakup sprzętu lub wyposażenia musi odbyć się w trakcie trwania Projektu, w budżecie należy wskazać, czy finansowanie obejmuje pełen koszt nabycia (tylko w uzasadnionych przypadkach), czy jedynie tę część amortyzacji, która odpowiada okresowi użycia na potrzeby Projektu oraz stawce rzeczywistego zużycia w ramach Projektu. W drugim przypadku obliczeń dokonuje się zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami krajowymi.
W uzasadnionych przypadkach wydatki poniesione na zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych bezpośrednio powiązanych z przedmiotem Projektu mogą być kwalifikowalne w całości lub części swojej wartości zgodnie ze wskazaniem beneficjenta opartym o ich faktyczne wykorzystanie na potrzeby Projektu.
5. Koszty zakupu pozostałych towarów i usług niezbędnych do realizacji Projektu:
1) koszty działań i kampanii informacyjno-promocyjnych, w tym online, w mediach społecznościowych oraz koszty pozycjonowania stron www;
2) koszty działań PR, w tym współpracy z blogerami, youtuberami itp.;
3) koszty przygotowania, tłumaczenia i produkcji materiałów informacyjno-promocyjnych,
e-learningowych, filmów promocyjnych itp.;
4) koszty spotkań, nagród i działań ukierunkowanych na zagranicznych absolwentów;
5) koszty szkoleń niezbędnych do realizacji celów Projektu;
6) koszty zakupu dostępu do publikacji zagranicznych;
7) koszty przystosowania serwisów internetowych oraz przygotowania aplikacji mobilnych wspomagających proces studentów i kadry z zagranicy (bez urządzeń hardware, których koszt powinien być poniesiony ze środków Wnioskodawcy);
8) koszty oznakowania budynków i pomieszczeń Wnioskodawcy;
9) koszty działań w zakresie EURAXESS i MSCA;
10) inne koszty bezpośrednio związane z realizacją Projektu i niezbędne do osiągnięcia jego celów.