Rozwój kompetencji miękkich i interpersonalnych u studentów kierunków medycznych.

Symbol
2MB
Rok początku realizacji
2017
Tytuł projektu
Rozwój kompetencji miękkich i interpersonalnych u studentów kierunków medycznych.
Instytucja finansująca
Kierownik
dr n. med. Marta Kulpa
Numer umowy o dofinansowanie
POWR.03.01.00-00-K367/16-00
Przyznane środki ogółem TYLKO WUM
0,00
Przyznane środki ogółem NA WSZYSTKICH
0,00
Cel projektu

CEL PROJEKTU: Celem projektu jest rozwój kompetencji miękkich: komunikacyjnych i interpersonalnych u studentów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Poprzez szereg działań skierowanych do studentów, projekt dąży do realizacji celu szczegółowego POWER Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Projekt obejmuje 6 zasadniczych etapów: promocję, rekrutację, sporządzenie bilansu wstępnego uczestników projektu, rozwój kompetencji, sporządzenie bilansu finalnego, 12 m-czny monitoring losów uczestników projektu (KD12).
W zawodach medycznych obok wiedzy medycznej i umiejętności praktycznych, stanowiących fundament wykonywania zawodu, coraz bardziej doceniane i przydatne są umiejętności psychospołeczne, zwane kompetencjami miękkimi. Posiadanie przez lekarzy i innych pracowników medycznych wiedzy i umiejętności w tym zakresie staje się wręcz niezbędne. Często to właśnie kompetencje miękkie decydują o przyjęciu kandydata do pracy przez pracodawcę spośród osób o bardzo zbliżonym profilu kwalifikacji formalnych. Kompetencje miękkie zwiększają efektywność pracy minimalizując ryzyko nieporozumień lub ewentualnych roszczeń. Stanowią one także profilaktykę syndromu wypalenia zawodowego, co jest bardzo istotne dla zawodów medycznych, ponieważ jest to
grupa zawodowa, w której notuje się wysokie odsetki wypalenia zawodowego.
Potwierdzają to także wyniki badania opinii lekarzy przeprowadzone przez Ośrodek Studiów Analiz i Informacji.
OCZEKIWANE REZULTATY: rozwój kompetencji miękkich: komunikacyjnych i interpersonalnych u studentów Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W rezultacie co najmniej 40% absolwentów uczelni, którzy zostali objęci wsparciem w projekcie będzie kontynuowało kształcenie (na studiach I, II lub III stopnia) lub podejmie zatrudnienie/samozatrudnienie w ciągu 6 m-cy od zakończenia kształcenia i utrzyma je przez min. 3 m-ce (w przypadku um. o pracę w wymiarze min. 1/2 etatu).